vendredi 31 août 2012

دیدنیها >> مقایسه حجاب وزیر امور خارجه پاکستان کنار: صالحی، کلینتون و رهبری! (تصاویر)











 
 
 
دیدنیها >> همسران سران درضیافت شام همسراحمدی نژاد (گزارش تصویری)
همسران روسای جمهور 29 کشور عضو جنبش عدم تعهد با حضور در تالار آینه وزارت امور خارجه در ضیافت شام همسر احمدی نژاد شرکت کردند. به گزارش ایلنا، خانم اعظم السادات فراحی که میزبان این ضیافت بود طی سخنانی ضمن خوش آمد گویی به همسران روسای جمهور کشور های عضو جنبش عدم تعهد اظهار داشت: رسیدن به جامعه سعادتمند، صلح پایدار و حفظ ارزشهای معنوی که فصل مشترک همه تمدن ها است نیاز به همدلی و تلاش مشترک داردتا اهداف بالای جنبش عدم تعهد محقق شود.
همسر احمدی نژاد همچنین ابراز امیدواری کرد همسران کشورهای عضو عدم تعهد در آینده نزدیک با برگزاری نشست های تخصصی به برنامه ی جامع ای برای ارتقاء سطح فعالیت های زنان و جوانان در کشور های عضو این جنبش برسند.


 
 














ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول
 
 
 


 
بازديد همسران مقامات شرکت کننده در اجلاس غيرمتعهدها از برج ميلاد (گزارش تصویری)



 












 
 
 
 
 
 
 
 

jeudi 30 août 2012

دیدنیها >> یک مقام ارشد امریکایی در تهران! (تصاویر)
سایت اصولگرای رجانیوز نوشت: جفری فلتمن معاون سابق وزیر امور خارجه آمریکا به همراه بان كي مون به تهران آمد.
JeffreyFeltmanIRI.jpg
به گزارش رجانيوز، حضور فلتمن در تهران،‌ اولين سفر يك مقام ارشد سابق امريكايي به تهران پس از انقلاب است؛‌ اگر چه ديك چني معاون اول جنگ طلب بوش، پيش از دوران رياست جمهوري جرج بوش و در مقام رئيس اجرايي شركت نفتي هاليبرتون و به دعوت مقامات كارگزاراني و البته نفتي دولت اصلاحات به تهران سفر كرده بود.
JeffreyFeltmanIRI0.jpg
JeffreyFeltmanIRI00.jpg
فلتمن گرچه در زمان حضور در وزارت خارجه امريكا امكان سفر به تهران و آشنايي بلاواسطه با جامعه ايران و نظرات سران جمهوري اسلامي را نيافته بود،‌ اما سفر بان كي مون به تهران اين امكان را براي او که اکنون مدیر سیاسی سازمان ملل است، فراهم كرده تا انتقال دهنده مستقينم واقعيات ايران اسلامي و نظرات انقلابي سران آن باشد.
گفتني است سيد حسن نصرالله دبيركل حزب الله لبنان در سخنراني هاي خود از تحركات اين ديپلمات آمريكايي در لبنان و موضوع سوريه ياد كرد و از آن به عنوان دشمن خطرناك نام برد.
JeffreyFeltmanIRI1.jpg
JeffreyFeltmanIRI2.jpg
دبیر کل سازمان ملل خردادماه گذشته جفری فلتمن دیپلمات آمریکایی و سفیر سابق آمریکا در لبنان را را به عنوان معاون خود در امور خاورمیانه منصوب کرده بود.
فلتمن به زبانهای عربی، فرانسه و مجارستانی تسلط کامل دارد. او از 2004 تا 2008 میلادی سفیر آمریکا در لبنان بود، مدتی نیز بعنوان دیپلمات در عراق، رژیم صهیونیستی، تونس، مجارستان و هائیتی به سر برده است.


mardi 28 août 2012

وقتی که کودک بودیم با لگوهای اسباب بازی خود خانه و شهر درست می‌کردیم. این بازی کودکانه آن‌قدر جذاب بود که ساعت‌ها وقت می‌گرفت ولی بزرگترها با چیزهای دیگری هم دست به شهر سازی می‌زنند.
حتما پیش آمده که از درس خواندن یا کار کردن خسته شده شوید و با وسایل روی میز مشغول بازی کردن شوید اما یک هنرمند وقتی حوصله‌اش سر برود چه کار می‌کند.
پیتر روتس با استفاده از خوراک منگنه ، نمای جالبی از یک شهر خلق کرده او با کنار هم قرار دادن سوزن منگنه با اندازه‌های مدلی از یک شهر با آسمان خراش‌های سر به فلک کشیده درست کرده که البته شهر او چند سانتی‌متری بیشتر ارتفاع ندارد.
او برای این کار ۴۰ ساعت وقت صرف کرده و در کار خود بسیار دقیق بوده تا مبادا با لرزش دست و افتادن خوراک‌های منگنه، شهر سوزنی‌اش خراب شود.
وقتی یک هنرمند با سوزن منگنه چنین شهرجالبی بنا میکند!وقتی یک هنرمند با سوزن منگنه چنین شهرجالبی بنا میکند!وقتی یک هنرمند با سوزن منگنه چنین شهرجالبی بنا میکند!وقتی یک هنرمند با سوزن منگنه چنین شهرجالبی بنا میکند!
منبع: فان مهر

برنامه گلها ارشیو

http://www.gooya.com/external/www.lenziran.com/2012/08/rich-archives-of-golha-web-siteopened-to-public/

dimanche 26 août 2012

میهن استار:برای انتخاب عجایب هفتگانه طبیعت حدود ۳۰۰ مکان از جاذبه‌های طبیعی سراسر دنیا توسط مردم پیشنهاد شده‌اند تا در رقابت «عجایب هفتگانهٔ طبیعی» دنیا شرکت کنند. برای حفظ جاذبه‌های طبیعی از خطر و حمایت از آنها رای‌گیری‌ای در سال ۲۰۰۹ برگزار کرد که غار علی صدر همدان و قلهٔ دماوند از سوی ایران در میان کاندیدها بودند.
اکنون به بررسی برخی از این مناطق خواهیم پرداخت :
۱-جنگل آمازون
آمازون، نام جنگل بسیار بزرگی در شمال آمریکای جنوبی است. این منطقه جنگلی که رودخانه آمازون نیز از میان آن می‌گذرد بخش‌هایی از کشورهای برزیل, اکوادور, گویان, کلمبیا, ونزوئلا, بولیوی, پرو و سورینام را در برمی‌گیرد. بیشتر بخش جنگل های آمازون در خاک برزیل با ۶۰% و پرو با ۱۳% مساحت کلی جای دارد. جنگل آمازون نامزد قرار گرفتن در فهرست عجایب هفتگانه جدید است.
جنگل‌های بارانی آمازون در تمام فصول سال دارای هوایی گرم با رطوبتی بسیار زیاد می‌باشند. متوسط درجه حرارت، در مرکز آمازون، در حدود ۳۰ درجه سانتیگراد (۸۶ درجه فارنهایت) غربی‌ترین بخش این منطقه، در حدود ۲۵ درجه سانتیگراد (۷۶ درجه فارنهایت) می‌باشد. تقریباَ هر روزه باران سنگینی در سرتاسر آمازون می‌بارد.
عجایب هفتگانه طبیعت را می شناسید؟+توضیح و تصاویر

2-خلیج لونگ
خلیج لونگ به معنای اژدهای نزول‌کرده خلیج کوچکی واقع در استان کوانگ نن در شمال شرقی ویتناماست که از نظر اجرایی به شهر ها لونگ، شهرک کام فا و بخشی از ناحیه وان دون تعلق دارد. این خلیج در فهرست میراث جهانی یونسکو جای داشته و یکی از مقاصد محبوب گردشگران است.
از ویژگی‌های خلیج ها لونگ وجود هزاران جزیره و کارستِ سنگ آهکی در شکل‌ها و اندازه‌های گوناگون است. این جزیره همچنین مرکز منطقهٔ بزرگتری است که خلیج بای تو لونگ در شمال شرقی و جزیره‌های کات با در جنوب غربی را در برگرفته و همگی این مناطق ازنظرزمین‌شناسی، جغرافیایی، ژئومورفولوژی، آب و هوا و خصوصیات فرهنگی شرایط یکسانی دارند.
بنا بر پژوهش‌های تاریخی انجام‌گرفته، انسانِ پیش از تاریخ در حدود ده‌ها هزار سال پیش در این منطقه می‌زیسته است. فرهنگ سوئی نهو در حدود ۱۸٬۰۰۰ تا ۷٬۰۰۰ سال پیش از میلاد، فرهنگ کای بئو در حدود ۷٬۰۰۰ تا ۵٬۰۰۰ سال پیش از میلاد و فرهنگ ها لونگ در حدود ۵٬۰۰۰ تا ۳٬۵۰۰ سال پیش از جمله فرهنگ‌های باستانی این منطقه بوده‌اند. خلیج ها لونگ همچنین شاهد رویدادهای مهمی در تاریخ ویتنام بوده و مصنوعات بسیاری در بای تو موت، غار دائو گو و بای چای کشف شده‌است.
عجایب هفتگانه طبیعت را می شناسید؟+توضیح و تصاویر
۳-آبشار ایگواسو
آبشار ایگواسو که در سال ۱۵۴۱ توسط آلوار نونز کابزا د واکا، مکتشف و جهانگرد اسپانیایی کشف گردید، دارای دو قسمت عمده است که هرکدامشان از صدها آبشار درست شده و جزیره‌هایی صخره‌ای و پوشیده از درخت آنها را در لبهٔ ریزشگاه ایگواسو از یکدیگر جدا می‌سازد. در مجموع ۲۷۵ آبشار که ارتفاعشان بین ۳۰ تا ۴۰ و ۶۰ تا ۸۲ متر متغیر است آبشار ایگواسو را تشکیل می‌دهند. همچنین این آبشار با گسترهٔ ۲٬۷ کیلومتری خود ۳ برابر آبشار نیاگارا در آمریکای شمالی وسعت داشته و از آبشار ویکتوریا درآفریقا نیز به‌طور قابل توجهی بزرگتر است.
حجم جریان آب آبشار ایگواسو در طی فصول بارانی از ماه نوامبر تا مارس (آبان تا فروردین) به حداکثر ۱۲/۷۵۰ متر مکعب بر ثانیه می‌رسد و در طی فصول خشک از اوت تا اکتبر (مرداد تا مهر)، این میزان کاهش یافته و به حداقل خود می‌رسد. در مجموع، میانگین جریان سالیانهٔ این آبشار در حدود ۱/۷۵۶ متر مکعب بر ثانیه است.
عجایب هفتگانه طبیعت را می شناسید؟+توضیح و تصاویر

4-ججو-دو
ایالت ججو-دو یکی از ۱۶ ایالت کشور کره‌جنوبی است که از نظر زیبائی جزو زیبا ترین مناطق کره جنوبی به حساب می آید.
عجایب هفتگانه طبیعت را می شناسید؟+توضیح و تصاویر

5-جزیره کومودو
کومودو، واقع در بین جزیره‌های سومباوا در غرب و فلورس در شرق، یکی از ۱۷٬۵۰۸ جزیره‌ای است که اندونزی را تشکیل می‌دهد. مساحت این جزیره ۳۹۰ کیلومتر مربع است و بیش از ۲۰۰۰ نفر سکنه دارد. ساکنین این جزیره از نوادگان محکومینی هستند که در گذشته به این مکان تبعیدشده و با بوگی‌های سولاوسی آمیزش کردند. جمعیت جزیرهٔ کومودو بیشتر مسلمانند اما اقلیت‌های مسیحی و هندو نیز در بینشان وجود دارد.
گسترش شایعات اولیه مبنی بر وجود اژدهایی در این ناحیه سبب شد تا توجه مردم به‌طور قابل توجهی به این منطقه جلب شود. بااین حال کسی برای بررسی درستی این موضوع به جزیره نرفت تا آنکه در دههٔ ۱۹۱۰، داستان‌های ملوانان هلندی مستقر در فلورس دربارهٔ مشاهدهٔ جانوری مرموز، توجه رسمی به این موضوع را سبب گردید. به‌گفتهٔ آنان این موجود که در یکی از جزیره‌های کوچک مجمع‌الجزایر سوندای کوچک می‌زیست، «اژدها»یی بود به‌دارازای ۷ متر با بدنی بزرگ و دهانی که از آن آتش خارج می‌شد.
وجود چنین گزارش‌هایی سبب‌شد تا ستوان استیان فان هنسبروک، مقدمات سفر به جزیره کومودو را فراهم کند. او خود را مسلح ساخت و همراه با گروهی از سربازان وارد جزیره شد. پس از چند روز او یکی از این جانوران مرموز را کشت. او سپس جسد آن را با خود به قرارگاه آورد تا مورد آزمایش قرار گیرد. جانور کشته‌شده طولی درحدود ۱٬۲ متر داشت و از نظر ظاهری به مارمولک شبیه بود. پس از آن دو جانور ۳ متری دیگر از این گونه نیز شکار شد. تحقیقات انجام‌گرفته نشان داد که این موجود آتش‌انداز نیست، بلکه نوعی بزمجه است. نتایج پژوهش‌ها در ۱۹۱۲ به چاپ رسید و پیتر اوونس، مسئول تحقیقات، آنرا Varanus komodoensis یا اژدهای کومودو نامید.
اژدهای کومودو پس از چندی به یک افسانهٔ زنده بدل شد و سفرهای تحقیقاتی بسیاری در طول دهه‌های پس از کشف آن به جزیرهٔ کومودو برای مطالعه بر روی این جانور صورت گرفته‌است.
عجایب هفتگانه طبیعت را می شناسید؟+توضیح و تصاویر

6-آبشار آنجل
آبشار آنجل طولانی‌ترین آبشار دنیا به ارتفاع ۹۷۹ متر است که در میان جنگل‌های دورافتاده پارک ملی کانایما در ایالت بولیواردر جنوب شرقی کشور ونزوئلا جای دارد.
چون این آبشار در جنگل‌های انبوه قرار دارد، تا دهه ۱۹۳۰ که دولت ونزوئلا به جستجو با هواپیما نپرداخته بود ناشناخته باقی مانده بود. نام این آبشار برگرفته شده از نام جیمز آنجل، کاوشگر آمریکایی است که هواپیمای خود را نزدیک این آبشار بعد از شناسایی در سال ۱۹۳۵ میلادی فرود آورد.
عجایب هفتگانه طبیعت را می شناسید؟+توضیح و تصاویر

7-خلیج فاندی
خلیج فاندی خلیجی است در سواحل اقیانوس اطلس در آمریکای شمالی در انتهای شمال شرقی خلیج مینبین استان‌های کانادایی نیوبرانزویک و نوا اسکوشیا قرار دارد و دارای خط ساحلی کوتاه با آمریکا است. این خلیج دارای یکی از بالاترین کشند‌هااست. این خلیج در ژوئیه ۲۰۰۹ یکی از عجایب طبیعت نامگذاری شد.
عجایب هفتگانه طبیعت را می شناسید؟+توضیح و تصاویر

8-جنگل سیاه
جنگل سیاه یک رشته‌کوه جنگلی در ایالت بادن-وورتمبرگ در جنوب غربی آلمان است.
محدودهٔ جنگل سیاه از سوی جنوب و غرب، درهٔ راین است. بلندترین قلهٔ این منطقه قلهٔ فلدبرگ با ۱٬۴۹۳ متر بلندی است. نام جنگل سیاه بخاطر رنگ سبز تیره در چشم‌اندازهای آنست که از رویش درختان کاج فراوان این جنگل پدید آمده است. کیک جنگل سیاه نیز از همین منطقه ریشه گرفته است.
از جاذبه‌های معروف فرهنگ عامیانه جنگل سیاه، ساعت کوکو و کیک جنگل سیاه است.
موزه‌ای روباز به نام مزرعه قاضی (فوگتس‌باورن‌هوفه Vogtsbauernhöfe) زندگی کشاورزان منطقه در سده‌های ۱۶ و ۱۷ را به نمایش گذارده است. موزه ساعت آلمان واقع در فورت‌وانگن تاریخ صنعت ساعتسازی را نمایش می‌دهد.
عجایب هفتگانه طبیعت را می شناسید؟+توضیح و تصاویر

9-صخره‌های موهر
صخره‌های موهر در دهکدهٔ ساحلی لیسکانور، در لبهٔ جنوب غربی منطقهٔ بورن در نزدیکی دولین واقع در شهرستان کلر در ایرلند قرار دارند.
ارتفاع این صخره‌ها از سطح اقیانوس اطلس در هاگز هد ۱۲۰ متر است که در شمال برج اوبراین در فاصلهٔ ۸ کیلومتری از هاگز هد به حداکثر ۲۱۴ متر می‌رسد. در یک روز صاف و آفتابی می‌توان جزیره‌های آران در خلیج گالوی و دره‌ها و تپه‌های کونمارا را از فراز صخره‌های موهر دید، به‌همین سبب سالانه نزدیک به یک میلیون نفر برای دیدن مناظر اطراف به این مکان می‌آیند. برج اوبراین یک برج صخره‌ای مدور در تقریباً مرکز صخره‌های موهر است که در سال ۱۸۳۵ توسط سر کورنلیوس اوبراین، از نوادگان برایان بورو، پادشاه ایرلند برای تحت تأثیرقراردادن زنانی که به آنجا می‌آمدند ساخته شد. بازدیدکنندگان از بالای این برج می‌توانند جزیره‌های آران و خلیج گالوی، کوه‌های مومترک و توئلو بنز در شمال کونمارا و لوپ هد در جنوب را مشاهده نمایند.
صخره‌های موهر در ژوئیهٔ سال ۲۰۰۹ به‌عنوان یکی از ۲۸ فینالیست عجایب هفتگانه طبیعت انتخاب شد.
نام صخره‌های موهر برگرفته از نام دژی قدیمی است که زمانی در هاگز هد در جنوبی‌ترین نقطهٔ این صخره‌ها قرار داشت. این دژ تا سال ۱۷۸۰ هنوز پابرجا بود و در گزارشی از جان لوید به‌نامگشتی کوتاه در کلر (۱۷۸۰) بدان اشاره شده بود. برجی که امروزه در نزدیکی مکان دژ پیشین قرار دارد یک برج نگهبانی است که در زمان جنگ‌های ناپلئونی ساخته‌شد.
صخره‌های موهر یکی از جاذبه‌های گردشگری ایرلند است که با جذب تقریباً ۱ میلیون نفر بازدیدکننده در صدر مکان‌های توریستی در سال ۲۰۰۶ جای گرفت.
همچنین صحنه‌هایی از چندین فیلم همچون سال کبیسه (۲۰۱۰) و هری پاتر و شاهزاده دورگه (۲۰۰۹) در این مکان فیلم‌برداری شده‌است.
عجایب هفتگانه طبیعت را می شناسید؟+توضیح و تصاویر

10-دریای مرده
دریای مرده در مرز اردن و اسرائیل و در کرانه باختری رود اردن واقع شده‌است. در برخی منابع از آن با نام دریاچه نمک یاد شده‌است. سواحل اطراف آن پست‌ترین نقطهٔ خشکی‌های زمین است.
ارتفاع گودترین نقطه آن ۴۲۲ متر کمتر از سطح دریا است. بیشترین عمق آب تا کنون از ۳۷۸ متر بالاتر نبوده‌است. ۶۷ کیلومتر طول و ۱۸ کیلومتر عرض دارد. حجم آب دریاچه ۸۱۰ میلیون متر مکعب است.
این دریاچه با ۳۳٫۷٪ غلظت مواد محلول شورترین دریاچهٔ دنیاست. به دلیل ارتفاع پایین این منطقه از سطح دریا، پساب کشاورزی و پساب ناشی از خاکشویی مناطق دورتر به صورت چشمه‌هایی در کف این دریاچه به آن وارد می‌شود. پساب‌های کشاورزی حاوی مقدار زیادی املاح معدنی هستند. تبخیر گسترده و ورود دائمی آب شور باعث بالا رفتن شدید غلظت آب و جرم حجمی آن شده‌است، به گونه‌ای که انسان در این آب شناور می‌ماند.
با آنکه در میان هر سه ملکول در آب این دریاچه تنها دو تایشان ملکول آبند، بر روی سنگ‌های اعماق این دریاچه بیوفیلمهای سبز و باکتری‌های سولفیدخوار زندگی می‌کنند و گاه که وضعیت آب مساعد باشد، رویش آغازیان باعث به رنگ سرخ درآمدن آب دریاچه می‌شود.
در سال ۶۱۴ میلادی، در کنار این دریاچه نبردی میان ارتش ساسانی به پادشاهی خسرو دوم و ارتش روم به پادشاهی هراکلیوس درگرفت که در نتیجهٔ آن روم شکست سنگینی خورد و اورشلیمتوسط ایرانیان تصرف شد. این پیروزی پس از تصرف سوریه توسط ایران و آخرین پیروزی مهم ساسانیان بر روم بود.
عجایب هفتگانه طبیعت را می شناسید؟+توضیح و تصاویر

11-گالاپاگوس
گالاپاگوس (به اسپانیایی: Islas Galápagos) گروه-جزیره‌ای آتشفشانی است در ۹۷۲ کیلومتری اکوادور در اقیانوس آرام.
گالاپاگوس با جمعیت حدود ۴۰٬۰۰۰ نفری خود یکی از استان‌های اکوادور به شمار می‌آید. زبان اصلی مردمان ساکن در این جزیره‌هااسپانیایی است.
شهرت این جزیره‌ها در وجود شمار زیادی از گونه‌های نایاب جانوری و نیز مسافرت چارلز داروین به آن‌ها و نقش مطالعات وی در این جزیره‌ها در ارایه نظریه تکامل است.
این جزیره‌ها به عنوان یکی از میراث جهانی توسط سازمان یونسکو انتخاب شده‌اند.
عجایب هفتگانه طبیعت را می شناسید؟+توضیح و تصاویر

12-گرند کنیون
گرند کنیون یک دره است که میان آن رود کلرادو قرار دارد و در ایالت آریزونا، آمریکا قرار دارد. بخشی بزرگی از گرند کنیون در پارک ملی گرند کنیون قرار دارد که یکی از اولین پارک‌های ملی در آمریکا است.
درازای گرند کنیون ۲۷۷ مایل (۴۴۶ km) و پهنای آن تا ۱۸ مایل (۲۹ km) می‌رسد و عمق آن یک مایل (۶٬۰۰۰ پا / ۱٬۸۰۰ متر) است این دره احتمالا در دو میلیارد سال پیش و با فرسایش سنگ‌ها توسط رود کلرادو به وجود آمده‌است. البته درباره مسائل زمین‌شناسی به وجود آمدن گرند کنیون بحث‌هایی وجود دارد.
پیش از مهاجرت اروپاییان این دره محل زندگی بومیان آمریکایی بوده‌است آنها محل‌های زندگی در دره و خیلی از غارها ساخته بودند و حتی مردم پوئبلو این دره را یک ناحیه مقدس می‌شمردند. نخستین اروپایی که به دره گرند کنیون رسید فردی اسپانیایی به نام گارسیا لوپز دکاردناساست که در سال ۱۵۴۰ به این دره رسید هم‌اینک هنوز در حدود ۵۰۰ سرخ‌پوست در گرند کنیون زندگی می‌کنند.
گرند کنیون از جاذبه‌های بزرگ گردشگری در آمریکا است به ویژه چشم‌اندازهای کناره جنوبی آن اما مکان‌های بسیار آرامی نیز در محدوده گردشی آن یافت می‌شود.
پیاده‌روی تا کف دره به خاطر ژرفای زیاد و گرمای هوا نیاز به قدرت بدنی خوب دارد. هر چه فرد به بخش‌های پایین‌تر دره نزدیک می‌شود گرمای هوا هم افزایش می‌یابد.
عجایب هفتگانه طبیعت را می شناسید؟+توضیح و تصاویر

13-دیواره بزرگ مرجانی
مجموعه عظیمی از صخره‌های مرجانی که در شرق کشور استرالیا و در اقیانوس آرام قرار گرفته‌اند. بزرگ‌ترین مجموعه صخره‌های مرجانی در دنیا به شمار می‌آید.
این مجموعه بزرگ، شامل بیش از سه هزار صخره و نهصد جزیره مختلف است که به صورت نواری در در دریای کورال در شرق ایالت کوئینزلند کشیده شده‌اند و در مجموع بیش از سیصد هزار کیلومتر گستردگی و ۲۶۰۰ کیلومتر طول دارند.
بیشتر مساحت این مجموعه در قالب یک پارک ملّی دریایی از سوی دولت استرالیا حفاظت شده‌است. «دیواره بزرگ مرجانی» از جاذبه‌های گردشگری استرالیاست و یکی از نمادهای کوئینزلند به شمار می‌آید. شهرهای تانزویل، کَنز و مِکای از شهرهایی هستتند که برای دیدن صخره‌های مرجانی مورد استفاده گردشگران قرار می‌گیرند. این مجموعه در سال ۱۹۸۱ در فهرست آثار میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌است
عجایب هفتگانه طبیعت را می شناسید؟+توضیح و تصاویر

14-کلیمانجارو
کلیمانجارو بلندترین کوه آفریقا است. این کوه با ۵۸۹۵ متر ارتفاع، آتشفشانی نیمه خاموش است در کشور تانزانیا و در مرز این کشور با کنیا قرار دارد. این کوه جزو قلل هفتگانه دنیا به شمار می‌رود (بلندترین قلل هفت قاره).
عجایب هفتگانه طبیعت را می شناسید؟+توضیح و تصاویر

15-مالدیو
مالدیو کشوری است جزیره‌ای در اقیانوس هند واقع در در جنوب غربی هند. پایتخت آن ماله است. جمعیت این کشور ۳۲۸ هزار نفر و واحد پول آن روفیه مالدیو است.
برخی از جزایر مالدیو برای گردشگری اختصاص یافته‌اند. در این جزایر هتل‌هایی برای اقامت گردشگران ساخته شده که بیشتر کارمندان آن از مهاجران کشورهای همسایه هستند. گردشگران مستقیماّ از فرودگاه بین‌المللی ماله به این جزایر می‌آیند. مردم عادی مالدیو، ارتباط چندانی با گردشگران خارجی ندارند.
جزایر مالدیو از مکان‌های جذاب برای غواصان است و ایستگاه‌های غواصی زیادی در این جزایر وجود دارد.
عجایب هفتگانه طبیعت را می شناسید؟+توضیح و تصاویر

16-منطقه دریاچه‌ای مازوری
منطقهٔ دریاچه‌ای مازوری یکی از مهمترین مناطق گردشگری و تفرجگاه‌ها در اروپای مرکزی است و علاقه‌مندان به قایق‌سواری، کانوسواری، ماهی‌گیری، کوهنوردی، دوچرخه‌سواری و همچنین دوستداران طبیعت به اینجا می‌آیند. این منطقه که در طول جنگ جهانی اول صحنهٔ وقوع نبرد اول دریاچه‌های مازوری در ۱۹۱۴ و نبرد دوم دریاچه‌های مازوری در ۱۹۱۵ بود در سال ۲۰۱۱ به‌عنوان یکی از فینالیست‌های عجایب هفتگانه طبیعت انتخاب گردید.
عجایب هفتگانه طبیعت را می شناسید؟+توضیح و تصاویر

17-ماترهورن
کوهی است در آلپ پنینی با ۴٬۴۷۸ متر بلندا. این کوه که یکی از بلندترین قله‌ها در آلپ را دارد در مرز سوئیس و ایتالیا قرار گرفته‌است.
جبهه شمالی این کوه نیز که ۱٬۲۰۰ متر است یکی از بلندترین جبهه‌های شمالی در آلپ است. ماترهورن شکلی هرمی دارد که چهار جبهه آن رو به چهار جهت اصلی قرار دارند.
کوه ماترهورن از کشنده‌ترین کوه‌ها برای کوهنوردان آلپ بوده‌است. از سال ۱۸۶۵ که کوهنوردی به سوی قله آن آغاز شد تا سال ۱۹۹۵ بیش از ۵۰۰ کوهنورد بر روی آن کشته شده‌اند.
کوه ماترهورن از سوی شمال خاوری مشرف بر شهر زرمات در بخش واله و از سوی جنوب مشرف به سروینیا در درهٔ آئوستا است.
با این‌که کوه ماترهورن بلندترین کوه سوئیس نیست ولی نمادین‌ترین کوه این کشور و به طور کل نماد کوه‌های آلپ به‌شمار می‌رود.
برای دسترسی آسان‌تر به منطقه، خط راه آهن و تله‌کابین در پیرامون این کوه ساخته شده‌است. راه آهن گورنرگرات در نزدیکی کوه، در سال۱۸۹۸ گشایش یافت.
عجایب هفتگانه طبیعت را می شناسید؟+توضیح و تصاویر

18-آبدره میلفورد
تنگه آبدره میلفورد شاخابه‌ای از دریای تاسمان واقع در جنوب غربی جزیره جنوبینیوزیلند است. این تنگه که بخشی از پارک ملی فیوردلند را تشکیل می‌دهد در اصل آبدره‌ایست که به هنگام طغیان دریا در دره‌ای یخچالی به‌وجود آمده است. پهنای این آبدره ۳ کیلومتر است و تا ۱۹ کیلومتر در درون خشکی گسترش یافته است. کوه‌هایی شیب‌دار تا ارتفاع ۲٬۷۵۶ متر در مسیر تنگهٔ میلفورد قرار دارند که قله میتر به ارتفاع ۱٬۶۹۵ متر و قله پرومبوک به ارتفاع ۲۰۴۵ متر ازجمله این کوه‌ها هستند. همچنین دیواره‌های دره تا عمق ۵۱۲ متری زیر آب فرورفته‌است.
رودهای ارتور و کلدو از درهٔ اصلی و رودهای بوئن، سنباد، هریسون و استرلینگ از دره‌های کناری به تنگهٔ میلفورد می‌ریزند.
این تنگه را شکارچی نهنگی در دههٔ ۱۸۲۰ به‌دلیل شباهتش به میلفورد هون در ویلز، میلفورد نامید. در ۱۸۵۱ کاپیتان جان لورت استوکس از نیروی دریایی سلطنتی به‌کاوش در این تنگه پرداخت. تنگهٔ میلفورد شمالی‌ترین آبدره در پارک ملی فیوردلند است و شهرک میلفورد ساوند نیز در این منطقه قرار دارد. همچین این منطقه یکی از استراحتگاه‌های شناخته‌شده می‌باشد.
عجایب هفتگانه طبیعت را می شناسید؟+توضیح و تصاویر

19-گل‌فشان‌های آذربایجان
تقریباً در حدود ۴۰۰ گل‌فشان در آذربایجان و کرانه‌های آن در دریای مازندران وجود دارد که این میزان بیش از نیمی از کل گل‌فشان‌های جهان است. یکی از این گل‌فشان‌ها واقع در ۱۵ کیلومتری باکو در سال ۲۰۰۱ ناگهان شروع به بیرون‌دادن شعله‌هایی به ارتفاع ۱۵ متر نمود و اخبار جهان را به خودش اختصاص داد.
تصور بر آن است که که این گل‌ها خاصیت دارویی دارند و به‌همین‌دلیل بسیاری از توریست‌های محلی و بین‌المللی برای استفاده از این گل‌ها به این منطقه سفر می‌کنند.
به‌طور متوسط یک گل‌فشان هر ۲۰ سال یکبار یا بیشتر با نیرویی عظیم در قبوستان فوران کرده و علاوه بر ایجاد شعله‌هایی به ارتفاع صدها متر، چندین تن گل را نیز در محیط اطرافش می‌پراکند.
ظهور دین زرتشت در آذربایجان در حدود ۲۰۰۰ سال پیش نیز تقریباً مربوط به این پدیدهٔ زمین‌شناختی می‌شود و نام آذربایجان به‌معنای سرزمین آتش ابدی نیز برگرفته از تاریخ زرتشتی آن است.
عجایب هفتگانه طبیعت را می شناسید؟+توضیح و تصاویر

20-پارک ملی پورتوپرنسس
پارک ملی پورتو پرنس یکی از جاذبه‌های طبیعی کشور فیلیپین است. این پارک ملیدر نزدیکی شهر پورتوپرنسس در استان / جزیره پالاوانقرار دارد و به دلیل داشتن گونه‌های گیاهی و جانوری خاص در زمره میراث جهانی طبیعی یونسکو قرار گرفته‌است.
عجایب هفتگانه طبیعت را می شناسید؟+توضیح و تصاویر

21-سونداربانس
سونداربانس جنگل حرایی متعلق به بنگلادش و هندوستان و بزرگترین جنگل حرای تک‌قطعه‌ای جهان است. این جنگل در فهرست میراث جهانی طبیعی یونسکو به ثبت رسیده و نامش در فهرست عجایب هفتگانه طبیعت آورده شده‌است.
جنگل سونداربانس در دلتای وسیعی در خلیج بنگال که از تلاقی دو رود براهماپوترا و مگهنا در جنوب بنگلادش به‌وجود آمده قرار دارد. این جنگل‌ها منطقه‌ای به وسعت ۱۰٬۰۰۰ کیلومتر مربع را می‌پوشاند که از این میزان، ۶۰۰۰ کیلومتر مربع آن در بنگلادش قرار دارد.
سونداربانس توسط شبکهٔ پیچیده‌ای از آبراه‌های کشندی، جلگه‌های گلی و جزیره‌های کوچکِ درختانِ مقاوم به نمک حرا تقسیم‌بندی‌شده و پهنه‌های آبی میان جنگل‌ها همچون رودخانه‌ها، کانال‌ها و نهرها درحدود ۱٬۷۰۰ کیلومتر مربع را به خود اختصاص داده‌اند. تقریباً هر گوشهٔ این جنگل به‌دلیل وجود شبکهٔ به‌هم‌متصلی از آبراه‌ها توسط قایق قابل دسترسی است.
منطقهٔ سونداربانس به وجود ببر بنگال سلطنتی با نام علمی Panthera tigris tigris شهره است و ۱۷۰ گونه پرنده از جمله ماهی‌خورک بال‌قهوه‌ای، عقاب دریایی شکم‌سفید، عقاب ماهی‌گیر کله‌خاکستری و چنگر ساکن آنند. شمار دیگری از جانداران نیز همچون ماهیان کوچک، خرچنگ، میگو، آهوی خالدار، روباه، روباه پرنده، گربه جنگلی، پانگولین، گراز وحشی، میمون ماکاک، گربه ماهی‌گیر، انواع کروکودیل و مار در سوندرابانس می‌زیند.
سوندرابانس همچنین یکی از مناطق مهم زمستان‌گذری پرندگان آبزی مهاجر است.
سوندرابانس طی بیست و یکمین نشست سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) در سال ۱۹۹۷ به عنوان میراثی طبیعی در فهرست میراث جهانی یونسکو در منطقهٔ آسیا به ثبت رسید.
عجایب هفتگانه طبیعت را می شناسید؟+توضیح و تصاویر

22-کوه تیبل
کوه تیبل که در لغت به‌معنای کوه میز است در کیپ غربی در آفریقای جنوبی واقع شده و ۱٬۰۸۷ متر ارتفاع دارد. قلهٔ مسطح این کوه که گستره‌ای ۳ کیلومتری را در بر می‌گیرد، اغلب توسط ابر یا مه سفید غلیظی موسوم به «رومیزی» که به هنگام وزش باد از سمت جنوب شرقی ایجاد می‌شود پوشیده شده‌ و سرسبزی پوشش گیاهی فلات این کوه نیز بیشتر ناشی از همین موضوع است.
شکل مسطح کوه درنتیجهٔ لایه‌های تقریباً افقی سنگ آهکی که در معرض وزش باد شدید و فرسایش آب قرار داشته‌اند به‌وجود آمده‌است.دو قلهٔ فرعی جدا از کوه اصلی قرار دارند که قلهٔ لاینز هد یا سر شیر به ارتفاع ۶۶۹ متر در شمال غربی و قله شیطان که پیشتر ویندبرگ نامیده می‌شد به ارتفاع ۱۰۰۰ متر در شمال شرقی کوه تیبل واقع شده‌اند. همچنین مجموعه ای‌ از قله‌ها موسوم به «دوازده حواریون» در غرب کوه، در امتداد کرانه‌های اقیانوس اطلس قرار دارند.
انبوهی از گیاهان مختلف شامل ارکیده‌های دیزا، ۲۵۰ گونهٔ گل مروارید و درختان نقره در این کوه می‌رویند. همچنین از جمله جانورانی که در این منطقهٔ کوهستانی می‌زیند می‌توان به بزهای هیمالیایی (Tahr) اشاره نمود که از نسل بزهایی هستند که در گذشته از باغ وحشی محلی گریخته‌اند.
عجایب هفتگانه طبیعت را می شناسید؟+توضیح و تصاویر

23-اولورو
اولورو که به نام صخرهٔ آیرز نیز شناخته می‌شود، سازند صخره‌ای ماسه‌سنگی بزرگی در بخش جنوبیقلمرو شمالی در استرالیای مرکزی است. این صخره در ۳۳۵ کیلومتری جنوب غربی آلیس اسپرینگز قرار گرفته و از مسیر جاده با آن ۴۵۰ کیلومتر فاصله دارد. اولورو همراه با کاتا جوتا دو منظرهٔ مهم در پارک ملی اولورو-کاتاجوتا هستند.
آنانگوها یا بومیان این منطقه، اولورو را مرتبط با روزگار رؤیا دانسته و مقدس می‌شمارند. منطقهٔ اطراف این سازند سرشار از چشمه‌ها، گودال‌های آب، غارهای سنگی و نقاشی‌های مربوط به دوران کهن است.
اولورو در سال ۱۹۸۷ در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت گردید.
اولورو یکی از مشخص‌ترین چشم‌اندازهای طبیعی استرالیا است. ارتفاع این سازند ماسه‌سنگی ۳۴۸ متر است که ۸۶۳ متر نیز از سطح دریا ارتفاع دارد. بیشتر تودهٔ اولورو در زیر زمین قرار گرفته‌است و محیط کل آن برابر با ۹٬۴ کیلومتر می‌باشد.
بارزترین ویژگی اولورو تغییر رنگ آن در زمان‌های مختلفی از روز و سال است که در این میان تغییر رنگ صخره به قرمز درخشان در طلوع و غروب خورشید قابل توجه‌تر می‌باشد.
عجایب هفتگانه طبیعت را می شناسید؟+توضیح و تصاویر

24-وزوو
کوه وزوو یا وزوویوس از معروف‌ترین آتشفشان‌های فعال ایتالیاست. این آتشفشان چینه‌ای در شرق ناپل قرار دارد، و تنها آتشفشان اروپای قاره‌ای است که در صد سال اخیر فعال بوده است، هر چند به نظر می‌رسد مدتی است خاموش است: آخرین فوران آن در سال ۱۹۴۴ رخ داد.
شهرت وزوو به دلیل تخریب شهرهای پمپیی، هرکولانوم و استابیا است که در سال ۷۹ میلادی در لایه‌ای از خاکستر و گل فرورفتند و تا امروز در همان وضعیت باستانی نگاهداری شده اند. این آتشفشان در طور هزاره‌های اخیر بارها فوران کرده است، و به دلیل فوران‌های انفجاری و نیز جمعیت زیادی که در این محدوده زندگی می‌کنند، جزء خطرناک‌ترین آتشفشان‌ها می‌باشد.
وزوو که سال‌ها الهام‌بخش افسانه‌ها بوده است، از سال ۱۹۹۵ پارک ملی محسوب می‌شود.
عجایب هفتگانه طبیعت را می شناسید؟+توضیح و تصاویر

25-یوشان
یوشان یا کوه یو به‌معنای کوه یشم، کوهی است در تایوان که بلندترین کوه شرق آسیا و چهارمین کوه بلند واقع در یک جزیره محسوب می‌شود. مهاجران انگلیسی‌زبان و مبلغان مذهبی در گذشته این کوه را با نام کوه موریسون می‌شناختند که گمان می‌رود به افتخار رابرت موریسون، مبلغ مذهبی سدهٔ نوزدهمی، چنین نامیده شده بود. اما امروزه آنرا با همان نام یوشان یا کوه یش می‌شناسند.
قلهٔ یوشان در زمستان اغلب پوشیده از لایهٔ ضخیمی از برف است که باعث می‌شود سزتاسر قله همچون یشم بدرخشد. همین موضوع سبب ناگذاری کوه به یوشان یا کوه یشم شده است.
کوه یوشان و دیگر کوه‌های پیرامون آن در رشته‌کوه یوشان قرار دارند که این رشته‌کوه خود بخشی از پارک ملی یوشان را در تایوان تشکیل می‌دهد. این پارک ملی بزرگترین، مرتفع‌ترین و کم‌دسترس‌ترین پارک در تایوان است که بیشترین میزان از باقیماندهٔ مناطق دست‌نخوردهٔ این جزیره را در بر می‌گیرد. پارک ملی یوشان همچنین از نظر جنگل‌های بکر و تنوع جانوران آن از جمله بسیاری از گونه‌های بومی دارای ارزش است.
عجایب هفتگانه طبیعت را می شناسید؟+توضیح و تصاویر