jeudi 27 décembre 2012

زندگی خانه بدوشیدر بم === کانکسی

عکس / زندگی‌های کانکسی در بم

با گذشت 9 سال از زلزله بم هنوز بخشی از مردم بم در در کانکس زندگی می‌کنند. این خانواده‌ها که در زلزله خانه‌های خود را از دست دادند، به کانکس ها پناه آورده اند، کانکس‌هایی که امکاناتی محدود برای زندگی دارند.































نگاهی به یکی از مخفی ترین تجارتخانه های دنیا

http://news.gooya.com/didaniha/archives/2012/12/152718.php

نارنجستان قوام شاهکاری از هنرهای گوناگون ایرانی

http://www.gooya.com/external/mediacenter.dw.de/persian/search/%D8%B4%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%B2+%D8%A7%D8%B5%D9%81%D9%87%D8%A7%D9%86/
اوین دهه 1360خون به دیده می آورد
این عکس های یادگاری!
شماری عکس از زندان اوین در دهه 1360 از سوی برخی سایت های داخل کشور منتشر شده است. سایت "پارسینه" نیز این عکس ها را تحت عنوان گزارش تصویری از اوین منتشر کرده است. این سایت ها شرحی براین عکس ها ننوشته اند، درحالیکه شرح این عکس ها، نام افراد و زمانی که عکس ها تهیه شده می تواند اهمیت آنها رامشخص کند.
از میان این عکسها، چند نمونه را انتخاب کرده ایم که می بینید. عکس ها در زمانی گرفته شده که فضای مخوف زندان اوین برای چندین ماه، زیر فشار سنگین آیت الله منتظری تغییر کرد. دست باز اسدالله لاجوردی را برای جنایات تاریخی که در اوین مرتکب شد در این مدت بسته شده بود. بنابراین، عکس هائی که می بینید، زندان اوین 1364 است و نه اوین مخوف 1360 تا 1364 و اوین هولناک 1365 تا 1367 .
نمی دانیم از زیر آن چادرهای سیاه، کسی هم زنده بیرون آمد؟ که تصور نمی کنیم. همچنان که از جمع آن زندانیان جوان که در سالن کار اجباری جمعشان کرده اند. حتی آن نوجوان 12- 13 ساله ای که لاجوردی با او صحبت می کند نیز شاید از تیرباران شدگان اوین باشد. در عکس چهار نفره افراد مسنی که آنها را در اوین می بینید، یکنفرشان "ابوتراب باقرزاده" (با عینک)از افسران 25 سال زندان دیده زمان شاه است که 7 سال نیز در جمهوری اسلامی زندانی شد و سرانجام نیز در قتل عام 67 به دار کشیده شد. اگر شما کنار دستی های او را می شناسید و از سرانجام آنها نیز خبری دارید ما را مطلع کنید. ما نخواستیم حدس و گمان خود را بنویسیم.
اوین دهه 1360
لاجوردی به آن نوجوان 12- 13 ساله که هنوز پشت لبش سبز نشده و در خیابان شکار شده و به اوین برده شده بود و آن دو نوجوان دیگر که کنارش نشسته اند و همگی لباس توابین اوین را پوشیده اند رحم کرد؟ بعید است! به چه جرمی؟ شاید پخش روزنامه مجاهد و یا حضور در خیابان های مرکزی تهران در روز اعلام قیام مسلحانه از سوی رهبری سازمان مجاهدین خلق.
اوین دهه 1360
اینجا اردوگاه نازی ها در جنگ دوم جهانی نیست. زندان اوین در دهه 1360 است و از جمع آنها که بدستور لاجوردی سینه می زنند و به حسینه اوین برده می شوند نیز، بعید است کسی در قتل عام 1367 جان به در برده باشد
اوین دهه 1360
از زیر این چادرهای سیاه، زن و دختری هم زنده بیرون آمد و یا همه آنها قتل عام شدند؟
اوین دهه 1360
حسینه نفرت انگیز اوین. از میان آنها نیز معلوم نیست چه تعداد زنده از اوین بیرون آمدند.

mercredi 26 décembre 2012

پنجاهمین سالگرد شب کودکان


عکسی از یک کفش فروشی در رژیم گذشته


پروین اعتصامی


مهندس زن روس

 با اعلام یکی از نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی، این موضوع فاش شده است که مهندسان زن روس فعال در نیروگاه اتمی بوشهر بابت رعایت حجاب، مبالغی را دریافت می کنند.

خبرگزاری فرانسه هم تصویری را با عنوان "یک مهندس روس در حال فعالیت در نیروگاه اتمی بوشهر" منتشر کرده است.

mardi 18 décembre 2012

قصر پرنده" گران ترین هواپیمای شخصی جهان + عکس

قصر پرنده" گران ترین هواپیمای شخصی جهان + عکس

عصر ایران : شرکت ایرباس از تحویل گران ترین هواپیمای شخصی جهان به قیمت نزدیک به 500 میلیون دلار در ماه آینده میلادی خبر داد.
به گزارش عصر ایران، "ولید بن طلال" شاهزاده سعودی و مدیرعامل شرکت "المملکة" خریدار این هواپیماست. این شرکت در بخش های مختلف سرمایه گذاری می کند. وی برادرزاده ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی است.
او که در سال 2012 با داشتن 25 و نیم میلیارد دلار ثروت، ثروتمندترین فرد در کشورهای عربی است ژانویه 2013 هواپیمای شخصی خود را با عنوان "قصر پرنده" از ایرباس تحویل می گیرد.
"حبیب فقیه" رئیس شرکت ایرباس خارومیانه اعلام کرد: هواپیمای شخصی ولید بن طلال، از نوع سوپر جمبو A380 است. این هواپیما، گرانترین هواپیمای شخصی جهان و نخستین هواپیما از نوع A380 است که به یک هواپیمای شخصی تبدیل می شود.
این هواپیمای شخصی با گنجایش 600 نفر دارای امکانات زیر است.
اتاق کنفرانس
سالن مراسم
5 سوئیت لوکس
20 اتاق لوکس
نمازخانه که کف آن با استفاده از سامانه خودکار، به سمت قبله، تغییر جهت می دهد.
آسانسور میان سه طبقه هواپیما
پارکینگ برای خودرو رولزرویس
حمام بزرگ و مجهز
نمایشگر در کف سالن که منظره زمین از آسمان را نمایش می دهد.
سالن غذاخوری از جنس سنگ مرمر
سالن پذیرایی با گنجایش 25 نفر
سالن سینما با صندلی های چرم طبیعی
سالن ورزشی
این هواپیما براساس تقاضا و نیازمندی های اعلام شده ساخته شده است.


برج "المملکة" دفتر مرکزی شرکت المملکة در مالکیت ولید بن طلال یکی از نمادهای ریاض پایتخت عربستان سعودی است

هواپیمای A 380 در کارخانه ایرباس
شرکت ایرباس پیش بینی کرده است با تحویل این هواپیما، تقاضا برای چنین هواپیماهایی افزایش یابد.
دکوراسین داخلی این هواپیما توسط شرکت طراحی داخلی بریتانیایی "کیو" طراحی شده است.
این هواپیما، گران ترین هواپیمای شخصی جهان است. A380 خود نیز گران ترین و بزرگترین هواپیمای مسافربری و حمل بار در جهان به شمار می آید.


طراحی داخلی "قصر پرنده"


طراحی داخلی "قصر پرنده"


ولید بن طلال در هواپیمای شخصی قبلی اش

mercredi 12 décembre 2012


  • کاهش مرگ و میر کودکان

    این‌ها هم کودکان ایران‌اند

    کاهش مرگ و میر کودکان

    سازمان یونیسف اعلام کرده که در سال ۲۰۱۱ میلادی حدود ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار کودک زیر ۵ سال جان خود را از دست دادند که از رقم ۱۲ میلیونی سال ۱۹۹۰ به طور چشمگیری کمتر است. ایران نیز شامل این پیشرفت بوده است. محمد باقر لاریجانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در مهرماه سال جاری اعلام کرد که در ایران مرگ و میر کودکان تا پنج سال طی یک دهه از ۳۶ درصد به ۲۲ درصد کاهش یافته است.
  • مقایسه منطقه‌ای و جهانی

    این‌ها هم کودکان ایران‌اند

    مقایسه منطقه‌ای و جهانی

    در ایران حدود ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار کودک زیر ۵ سال وجود دارد. به گفته دکتر سیاری:« مرگ کودکان زیر یک سال کشور ۱۸ در یک هزار کودک متولد شده است. متوسط جهانی این شاخص ۴۹ است.» وی می‌افزاید:« شاخص مرگ کودکان در ایران نسبت به کشورهای جهان سوم خوب است اما در مقایسه با کشورهای توسعه یافته خیلی عقب هستیم». این آمار در آلمان ۳ و در ژاپن ۲ در هزار است.
  • کمبودهای نگران‌کننده

    این‌ها هم کودکان ایران‌اند

    کمبودهای نگران‌کننده

    مدیر گروه اطفال دانشگاه علوم پزشکی بهشتی می‌گوید: «کودکان ایرانی به شدت با کمبود ریزمغذی‌هایی مانند آهن، روی، ویتامین A و D مواجه‌اند». وی می‌افزاید:« کمبود روی در ۱۸ و هفت دهم درصد کودکان ۱۵ تا ۲۳ ماهه وجود دارد. اما این کمبود در جنوب و جنوب شرق کشور ۶۸ درصد است.»
  • کمبودهای نگران کننده

    این‌ها هم کودکان ایران‌اند

    کمبودهای نگران کننده

    دکتر علی اکبر سیاری می‌گوید:« کم خونی در کودکان ۶ ساله حدود ۱۳ و ۲ دهم درصد است که بدترین وضعیت در جنوب و جنوب شرق کشور در حدود ۵۳ و چهار دهم دصد درصد متغیر است. همچنین کمبود آهن برای کودکان ۱۵ تا ۲۳ ماهه ۳۳ درصد و در کودکان ۶ ساله ۲۶ درصد است.»
  • سوء تغذیه

    این‌ها هم کودکان ایران‌اند

    سوء تغذیه

    دکتر سیاری سوء‌تغذیه کودکان را عامل ۵۴ درصد مرگ کودکان می‌داند و می‌گوید:« در مطالعه دیگری که در سال ۸۹ انجام شده، شاخص کمبود وزن ۴ / ۹ درصد و در سیستان و بلوچستان ۲۳ درصد بوده است.» سیاری گفت: «این آمارها نشانگر بی‌عدالتی تغذیه‌ای در کشور است.»
  • کمبود وزن

    این‌ها هم کودکان ایران‌اند

    کمبود وزن

    در ایران سالانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار نوزاد متولد می‌شوند که ۵ / ۲۳ درصد آن‌ها در بیمارستان‌ها بستری شده و حدود ۱۰درصد با وزن کم متولد می‌شوند.
  • فقر و کمبود وزن

    این‌ها هم کودکان ایران‌اند

    فقر و کمبود وزن

    دکتر سیاری گفت: کمبود وزن در خانواده‌های فقیر، کم سواد و محروم از لحاظ بهداشتی و درمانی بیشتر است.
  • هشدار

    این‌ها هم کودکان ایران‌اند

    هشدار

    دکتر سیاری هشدار می‌دهد که این آمارها نشانگر بی‌عدالتی تغذیه‌ای درایران است و طبق شاخص‌هایی که سازمان بهداشت جهانی در مورد وضعیت تغذیه‌ کودکان کشور ما اعلام کرده، شیوع پایین سو تغذیه را شاهد هستیم.
  • افزایش کوتاهی قد

    این‌ها هم کودکان ایران‌اند

    افزایش کوتاهی قد

    در این بین کوتاهی قد نیز در میان کودکان افزایش یافته است. این میزان در سال ۱۳۷۴ برابر با ۸ / ۶ درصد بوده که اکنون به ۷ / ۸ درصد رسیده است.
  • ایدز در میان کودکان

    این‌ها هم کودکان ایران‌اند

    ایدز در میان کودکان

    مدیر گروه اطفال دانشگاه بهشتی توضیح می‌دهد:« فقر و محرومیت، گرسنگی، بیکاری، فساد و تورم، بیسوادی، عقب ماندگی، محرومیت از خدمات بهداشتی و درمانی و نا‌امنی باعث بروز بیماری‌های نوپدید مانند ایدز و عفونت‌ها شده است». (عکس تزئینی است)
  • کودکان شهرنشین

    این‌ها هم کودکان ایران‌اند

    کودکان شهرنشین

    وضعیت در میان کودکان شهرنشین، بخصوص کلان‌شهرها اما به گونه دیگری است. در میان این کودکان بیشتر پدیده اضافه وزن، کم تحرکی و بیماری‌های گوارشی دیده می‌شود. علاوه بر این، آلودگی هوا باعث گسترش آلرژن‌ها و افزایش صعودی ابتلا به بیماری‌های تنفسی شده است.
  • کودکان شهر نشین و فست فود

    این‌ها هم کودکان ایران‌اند

    کودکان شهر نشین و فست فود

    دکتر فرید ایمان زاده، (فوق تخصص گوارش و کبد کودکان) می‌گوید:« مصرف فست فودها نیز در شیوع ابتلا به این بیماری‌ها بی‌تاثیر نیستند». وی می‌افزاید:«رسانه‌ها یکی از ارکان پیش‌گیری از بروز بیماری‌ها در جامعه هستند. به عنوان مثال جلوگیری از تبلیغات رسانه‌ها در خصوص مصرف مواد غذایی بی ارزش نظیر پفک و چیپس می‌تواند نقش موثری در کاهش ابتلا به بیماری‌های گوارشی داشته باشد.»
  • آشفتگی روحی و روانی

    این‌ها هم کودکان ایران‌اند

    آشفتگی روحی و روانی

    محمد جواد لاریجانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در مهر ماه گذشته با بیان این‌که در ایران بیماری‌های روحی روانی بالاترین آمار بیماری‌ها را دارند، تصریح کرد: «مطالعات نشان داده است ۲۰ درصد جمعیت کودکان دچار آشفتگی در مسائل روحی روانی هستند.» (عکس تزئینی است)
  • بحران اقتصادی، کودکان و سلامت

    این‌ها هم کودکان ایران‌اند

    بحران اقتصادی، کودکان و سلامت

    افزایش سرسام‌آور قیمت کالاها در حوزه سلامت باعث شده هزینه‌های سبد سلامت خانوارها نیز افزایش یابد. بر همین اساس، بخش زیادی از مردم با توجه به اولویتی که برای دخل و خرج زندگی خود قائل‌ هستند، مجبور می‌شوند چیزهای مهمی را از سبد سلامت خود حذف کنند.

    نویسنده: MA | تحریریه: JT
کاهش مرگ و میر کودکان

این‌ها هم کودکان ایران‌اند

کاهش مرگ و میر کودکان

سازمان یونیسف اعلام کرده که در سال ۲۰۱۱ میلادی حدود ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار کودک زیر ۵ سال جان خود را از دست دادند که از رقم ۱۲ میلیونی سال ۱۹۹۰ به طور چشمگیری کمتر است. ایران نیز شامل این پیشرفت بوده است. محمد باقر لاریجانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در مهرماه سال جاری اعلام کرد که در ایران مرگ و میر کودکان تا پنج سال طی یک دهه از ۳۶ درصد به ۲۲ درصد کاهش یافته است.

  • مقایسه منطقه‌ای و جهانی

    این‌ها هم کودکان ایران‌اند

    مقایسه منطقه‌ای و جهانی

    در ایران حدود ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار کودک زیر ۵ سال وجود دارد. به گفته دکتر سیاری:« مرگ کودکان زیر یک سال کشور ۱۸ در یک هزار کودک متولد شده است. متوسط جهانی این شاخص ۴۹ است.» وی می‌افزاید:« شاخص مرگ کودکان در ایران نسبت به کشورهای جهان سوم خوب است اما در مقایسه با کشورهای توسعه یافته خیلی عقب هستیم». این آمار در آلمان ۳ و در ژاپن ۲ در هزار است.

  • کمبودهای نگران‌کننده

    این‌ها هم کودکان ایران‌اند

    کمبودهای نگران‌کننده

    مدیر گروه اطفال دانشگاه علوم پزشکی بهشتی می‌گوید: «کودکان ایرانی به شدت با کمبود ریزمغذی‌هایی مانند آهن، روی، ویتامین A و D مواجه‌اند». وی می‌افزاید:« کمبود روی در ۱۸ و هفت دهم درصد کودکان ۱۵ تا ۲۳ ماهه وجود دارد. اما این کمبود در جنوب و جنوب شرق کشور ۶۸ درصد است.»

  • کمبودهای نگران کننده

    این‌ها هم کودکان ایران‌اند

    کمبودهای نگران کننده

    دکتر علی اکبر سیاری می‌گوید:« کم خونی در کودکان ۶ ساله حدود ۱۳ و ۲ دهم درصد است که بدترین وضعیت در جنوب و جنوب شرق کشور در حدود ۵۳ و چهار دهم دصد درصد متغیر است. همچنین کمبود آهن برای کودکان ۱۵ تا ۲۳ ماهه ۳۳ درصد و در کودکان ۶ ساله ۲۶ درصد است.»

  • سوء تغذیه

    این‌ها هم کودکان ایران‌اند

    سوء تغذیه

    دکتر سیاری سوء‌تغذیه کودکان را عامل ۵۴ درصد مرگ کودکان می‌داند و می‌گوید:« در مطالعه دیگری که در سال ۸۹ انجام شده، شاخص کمبود وزن ۴ / ۹ درصد و در سیستان و بلوچستان ۲۳ درصد بوده است.» سیاری گفت: «این آمارها نشانگر بی‌عدالتی تغذیه‌ای در کشور است.»

  • کمبود وزن

    این‌ها هم کودکان ایران‌اند

    کمبود وزن

    در ایران سالانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار نوزاد متولد می‌شوند که ۵ / ۲۳ درصد آن‌ها در بیمارستان‌ها بستری شده و حدود ۱۰درصد با وزن کم متولد می‌شوند.

  • فقر و کمبود وزن

    این‌ها هم کودکان ایران‌اند

    فقر و کمبود وزن

    دکتر سیاری گفت: کمبود وزن در خانواده‌های فقیر، کم سواد و محروم از لحاظ بهداشتی و درمانی بیشتر است.

  • هشدار

    این‌ها هم کودکان ایران‌اند

    هشدار

    دکتر سیاری هشدار می‌دهد که این آمارها نشانگر بی‌عدالتی تغذیه‌ای درایران است و طبق شاخص‌هایی که سازمان بهداشت جهانی در مورد وضعیت تغذیه‌ کودکان کشور ما اعلام کرده، شیوع پایین سو تغذیه را شاهد هستیم.

  • افزایش کوتاهی قد

    این‌ها هم کودکان ایران‌اند

    افزایش کوتاهی قد

    در این بین کوتاهی قد نیز در میان کودکان افزایش یافته است. این میزان در سال ۱۳۷۴ برابر با ۸ / ۶ درصد بوده که اکنون به ۷ / ۸ درصد رسیده است.

  • ایدز در میان کودکان

    این‌ها هم کودکان ایران‌اند

    ایدز در میان کودکان

    مدیر گروه اطفال دانشگاه بهشتی توضیح می‌دهد:« فقر و محرومیت، گرسنگی، بیکاری، فساد و تورم، بیسوادی، عقب ماندگی، محرومیت از خدمات بهداشتی و درمانی و نا‌امنی باعث بروز بیماری‌های نوپدید مانند ایدز و عفونت‌ها شده است». (عکس تزئینی است)

  • کودکان شهرنشین

    این‌ها هم کودکان ایران‌اند

    کودکان شهرنشین

    وضعیت در میان کودکان شهرنشین، بخصوص کلان‌شهرها اما به گونه دیگری است. در میان این کودکان بیشتر پدیده اضافه وزن، کم تحرکی و بیماری‌های گوارشی دیده می‌شود. علاوه بر این، آلودگی هوا باعث گسترش آلرژن‌ها و افزایش صعودی ابتلا به بیماری‌های تنفسی شده است.

  • کودکان شهر نشین و فست فود

    این‌ها هم کودکان ایران‌اند

    کودکان شهر نشین و فست فود

    دکتر فرید ایمان زاده، (فوق تخصص گوارش و کبد کودکان) می‌گوید:« مصرف فست فودها نیز در شیوع ابتلا به این بیماری‌ها بی‌تاثیر نیستند». وی می‌افزاید:«رسانه‌ها یکی از ارکان پیش‌گیری از بروز بیماری‌ها در جامعه هستند. به عنوان مثال جلوگیری از تبلیغات رسانه‌ها در خصوص مصرف مواد غذایی بی ارزش نظیر پفک و چیپس می‌تواند نقش موثری در کاهش ابتلا به بیماری‌های گوارشی داشته باشد.»

  • آشفتگی روحی و روانی

    این‌ها هم کودکان ایران‌اند

    آشفتگی روحی و روانی

    محمد جواد لاریجانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در مهر ماه گذشته با بیان این‌که در ایران بیماری‌های روحی روانی بالاترین آمار بیماری‌ها را دارند، تصریح کرد: «مطالعات نشان داده است ۲۰ درصد جمعیت کودکان دچار آشفتگی در مسائل روحی روانی هستند.» (عکس تزئینی است)

  • بحران اقتصادی، کودکان و سلامت

    این‌ها هم کودکان ایران‌اند

    بحران اقتصادی، کودکان و سلامت

    افزایش سرسام‌آور قیمت کالاها در حوزه سلامت باعث شده هزینه‌های سبد سلامت خانوارها نیز افزایش یابد. بر همین اساس، بخش زیادی از مردم با توجه به اولویتی که برای دخل و خرج زندگی خود قائل‌ هستند، مجبور می‌شوند چیزهای مهمی را از سبد سلامت خود حذف کنند.

    نویسنده: MA | تحریریه: JT