mercredi 29 mai 2013

samedi 25 mai 2013

 
 
 


 
 

 

به راستی در کشوری که آزادی نیست ، اگر با رای دادن چیزی تغییر می کرد ، اجازه ی برگزاری انتخابات را نمی دادند...




  •  


  • Mike Tehrani کاشکی ما ایرانیها هم یه وقتهایی نگاهی به خودمون بندازیم. اونوقت می بینیم که خرافات دو قرن پیش غربیها توسط ابداعات و کشفیات خودشون از بین رفت، اما خرافات ۱۵۰۰ سال پیش و قبلتر از اون هنوز هم تو ذهن ما ایرانیها ریشه دوونده و متاسفانه نسل به نسل هم ادامه پیدا می کنه
     
 

عکس / حباب‌های دریاچه آبراهام در کانادا

عکس / حباب‌های دریاچه آبراهام در کانادا

درست مانند ابرهای آسمان در یک روز بدون باد، حباب‌های سفید و موج‌مانند در آب‌های آبی و منجمد دریاچه آبراهام در منطقه آلبرتای کانادا، صحنه‌های زیبایی را خلق می‌کنند.
به گزارش ایسنا، با این حال، این حباب‌ها راز خطرناکی را پنهان می‌کنند.
این حباب‌های رنگارنگ، هوا نیستند بلکه متان‌اند و در درون این دریاچه منجمد به دام افتاده‌اند تا زمانی که با آمدن بهار، یخ شروع به ذوب‌شدن می‌کند.
گازهای بی‌نهایت قابل‌اشتعال در ماه‌های گرم‌تر شروع به جوش و خروش می‌کنند تا این که نزدیک‌تر از همیشه به سطح، شناور می‌شوند.
برای مدتی این گازها زیر آخرین بقایای یخ گرفتار هستند، سپس یخ ترک برمی‌دارد و حباب‌های متان به درون جو منتشر می‌شوند. در این جاست که این گاز مشکل‌آفرین می‌شود.
متان یک گاز گلخانه‌یی که 20 برابر دی‌اکسیدکربن بر تغییرات آب‌و‌هوایی اثر می‌گذارد.
دریاچه‌های متان منجمد فراوانی بر روی سطح زمین قرار دارند و زیست‌بوم‌شناسان نگرانند که با گرم‌شدن زمین، متان بیشتری از این دریاچه‌ها آزاد ‌شود.
متان بسیار قابل‌اشتعال است اما با وجود خطرناک‌بودن، مفید نیز هست.
توسعه‌دهندگان در حال آغاز استفاده از دریاچه‌های تولیدکننده این گاز به عنوان منبع انرژی و همچنین تفحص انباشت‌های متان در زیر دریاچه کیوو در رواندا هستند تا از آن در تولید الکتریسیته استفاده کنند.
همچنین تکنیک‌های مشابهی برای حفاری هیدرات متان به کار می‌روند. هیدرات متان شکل منجمد و بی‌نهایت متراکم متان در بستر اقیانوس‌ها و دریاچه‌هاست.













mardi 21 mai 2013


Madame HOOSHYAR  Fatemeh, Odile                                  paris,    le 14 mai 2013

6/8 Place Maurice de Fontenay

75012 Paris

Tel :   01 44 73 41 79

                                                                                                  

                                                                                                      MINISTERE  DES  AFFAIRES  ETRANGERES

                                                                                                        SERVICE    GENERAL    D’ETAT   CIVIL

                                                                                                        11,  Rue  de  la   Maison   Blanche

                                                                                                         44941 NANTES    Cedex   9

 

 

Messieurs,

Sur mon acte de mariage et dans mon livret de  famille,  délivrés  en  date du 7 avril 2000 vous n’avez pas écrit le nom de ma fille  KHAVAND   Lise  Ghazal

Je  vous   serais  reconnaissante  de  bien  vouloir  faire le   nécessaire  pour  compléter  mes papiers  d’état civil

Je suis à votre disposition pour tous les renseignements à ce sujet.

Dans cette attente

Veuillez, agréer  Messieurs, l'expression  de mes salutations  distinguées

 

Madame HOOSHYAR 


 

samedi 18 mai 2013

خرداد سبز دیگری در راه است، ف. م. سخن

خرداد سبز دیگری در راه است، ف. م. سخن

توسط
اندازه حروف Decrease font Enlarge font
بار دیگر صدای مردم به گوش می رسد. مردم خواهان تحول. مردم خواهان تغییر. بار دیگر صدای مردم به گوش می رسد. مردم به جان آمده از استبداد. مردم به جان آمده از تحقیر.
صدایی از میان جمعیت بر می خیزد. صدایی نه از دور دست ها. صدایی نه از آن سوی آب ها. صدایی در دل تهران. صدایی در وسط خیابان فاطمی: درود بر هاشمی سلام بر خاتمی. صدایی که تا چند روز دیگر تبدیل به درود بر موسوی٬ سلام بر خاتمی خواهد شد. بی هیچ شک و شبهه ای.
بار دیگر صداها در هم خواهد پیچید. صدای آزادی خواهی. صدای تحول طلبی. صدای طرفداری از اعتدال و منطق. مردم می دانند که چه می کنند. مردم از هر موقعیتی برای به کرسی نشاندن حرف خود استفاده می کنند. بی نیاز از نسخه هایی که برای آن ها می پیچیم. بی نیاز از نظر دولت های خارجی.
هدف مردم از انتخاب رفسنجانی به کرسی نشاندن نیکویی های نداشته ی رفسنجانی نیست. رفسنجانی بهانه است برای بلند کردن فریاد آزادی. فریاد تحول خواهی. فریاد ستیز با زورگویی و تمامیت خواهی.
ولی فقیه این صداها را خواهد شنید و بار دیگر بر خود خواهد لرزید. هر آن که نظرش با نظر او منطبق نیست محبوب ملت است٬ خواه موسوی باشد٬ خواه خاتمی٬ و خواه رفسنجانی. ولی فقیه از خود سوال خواهد کرد: چرا؟! به راستی چرا مردم هر آن کس را که نظرش با نظر من نزدیک نیست چونان نگین در بر می گیرند و او را بزرگ می دارند؟!
او برای این پرسش پاسخی نخواهد یافت. کیهان او به این پرسش پاسخ نخواهد داد. رسالت او برای اش توضیحی پیدا نخواهد کرد. چرا مردمی که رفسنجانی را روزگاری به نام عالی جناب سرخ پوش از اریکه ی قدرت به زیر کشیدند دوباره او را محبوب خود می نامند؟ به راستی چیست این راز که سر در آوردن از آن آسان نیست؟
پاسخی که به او داده نمی شود این است: راز محبوبیت این ها در عملکردشان نیست؛ در مخالفت تو با آن هاست! مردم با هر که تو مخالف باشی موافق اند گیرم عالی جناب سابقا سرخ پوش باشد! گیرم مهندس موسوی محبوب امام باشد! گیرم اصلاح طلب سابقا سرکوب گر باشد!
مردم از هر منفذی برای تنفس خود و برای سر دادن ندای آزادی استفاده می کنند. مردم خردمندانه از هر موقعیتی برای پیشبرد اهداف آزادی خواهانه شان بهره می گیرند. تشخیص مردم درست است: هر نیرویی که بتوان با آن پشت مستبد را به خاک مالید باید به کار گرفت!
بار دیگر صدای مردم به گوش می رسد. خرداد دیگری در راه است. خردادی سبزتر از خرداد ۸۸. مقاومت زمستان در مقابل بهار مقاومتی عبث است. جوانه های سبز به هر طریق ممکن یخ ها را می شکنند و رو به خورشید می آورند. هر منفذی که بیابند از آن سر بیرون می آورند. خرداد سبز در راه است و ندای آزادی از هم اکنون به گوش می رسد...
ارسال به Post on Facebook Twitter Balatarin

Subscribe to comments feed نظرات (11 نوشته شد)

avatar
Joojeh 21 hours 35 minutes ago
صد در صد با سخن موافقم. یکی‌ دو تا درد دل‌ هم از بنده جوجه: رای دادن یک امر شخصی‌ هست و نه آن کس که شرکت می‌کند خائن است و خون ندا را پایمال کرده نه آن کس که شرکت نمیکند. دست برداریم از این بچه بازی ها. دوم اینکه به نظر من این مهم نیست که رفسنجانی‌ قاتل است یا نه (که هست) نه اینکه اصلا رای مردم شمرده می‌شود یا نه (که نمیشود). مهم این است که هیجانی در مردم ایجاد شود و از حالت رخوت و بی‌ تفاوتی در بیایند.

من نمی‌فهمم اینهائی که دستور خانه نشستن و بی‌ تفاوتی میدهند واقعا در کره زمین زندگی‌ نمیکنند؟ جداً فکر میکنند فردای انتخابات خامنه‌ای تو سرش میزند می‌گوید وای کسی‌ شرکت نکرد آبرویمان رفت بهتر است استعفا بدهیم برگردیم به حوزه؟! کار اپوزیسیون ما شده نق نق و اینکه ای بابا ما را میخواهند بازی بدهند به فکرشان نمیرسد که ما هم میتوانیم اینها را بازی بدهیم همانطور که جوانان ما با موسوی و کروبی کردند و رژیم را تا پرتگاه هم بردند؟
-12
avatar
NO 14 hours 59 minutes ago
نظر من این مهم نیست که رفسنجانی‌ قاتل است یا نه (که هست)

جوجه جان خودت فهمیده ای چه گفته ای؟! بیاییم به یک فرد قاتل ( که متهم دادگاه میکونوس هم هست) رای بدهیم که چه را به دنیا اثبات کنیم که بگوییم حامی تروریسم و اختلاس وفساد هستیم؟! خوب رهبر معظم که هست چرا بیخود خرجمان را زیاد کنیم و بیش از این بی آبرو شویم؟! منظورت از هیجان چیست نکند از کهریزکی شدن مردم خوشت آمده است؟! رای ندادن بی تفاوتی نیست عین تفاوت است. گاهی باید برای اثبات وجودت وجود نداشته باشی - چرا یک تصمیم ساده را مبدل به یک استراتژی گاگولی می کنید. اگر رای بدهید وجود رهبر معظم را اثبات می کنید اگر رای ندهید وجود خود را. رای ندادن به معنی بی تفاوتی نیست به معنی اعتراض به وضع موجود است.

قضیه استدلال شما مثل استدلال کسی است که چون نمی تواند خودش همسر خودش را انتخاب کند با یک فاحشه خیابانی که حتی تحمل قیافه اش را هم ندارد پیمان زناشویی ببندد!

نگران هم نباشید رژیم با رای دادن یا ندادن شما به پرتگاه نمی رود نمونه اش جناب بشار اسد است که 90 هزار نفر را نفله کرده است هنوز هم مثل شاخ عرعر تمرگیده است!
3
avatar
بهار زرد 16 hours 10 minutes ago
جناب FM Speech اگر یک کلام می گفتید اینبار انتخاب بین "بدتر و بدترین" است می شد سرو ته کل مقاله تان و نیازی نبود مچ مبارک را خسته کنید. خوبست این جنیش پیشنهادی شما را اسمش را بگذاریم جنبش زرد . این ملت چند بار باید کهریزکی شود که بفهمد گاهی وقتی ها برای اثبات وجود باید حضور پیدا نکنی! شما خودتان با تمام هیکلتان با برگه رای بروید توی صندوق اما ما آدمهای عاقل که از مغزمان استفاده می کنیم می دانیم نباید رای داد. رفسنجانی از سوابق درخشانش که بگذریم خودش محکوم یک دادگاه بین المللی است و رفع اتهام هم نشده است. او اصلا" نمی تواند کاندید انتخابات ریاست جمهوری شود. شورای نگهبانی که صلاحیت اورا تایید کند خودش شریک جرم وتروریست است ملتی هم که به رفسنجانی رای بدهد خودش شریک جرم و تروریست است.

مردمی که می روند در صف این انتخابات می ایستند به دنیا اعلام می کنند که شایسته یک حکومت تروریست و اختلاس گر و دیکتاتور هستند و هر بلایی سرشان می آید حقشان است. حالا بروید رای بدهید که از حماسه سیاسی و اقتصادی عقب نمانید!
2
avatar
Mehr Gata 15 hours 37 minutes ago
مهم این است که هیجانی در مردم ایجاد شود و از حالت رخوت و بی‌ تفاوتی در بیایند.

جوجه با این تحلیل، دست همه تئوریسین‌ها را از پشت بستی که،!!! اکثریتی با تصمیم غلط در آلمان هیتلری، تا ابد در تاریخ، تاوان اشتباهات خود را پس میدهد. ما نیازمند یک تصمیم صحیح هستیم. بلوک شرق هم کسی‌ فکر نمیکرد فرو ریزد ولی‌ فرو ریخت.
1
avatar
babak 15 hours 28 minutes ago
از این رای گیریهای مردمی زیاد دیدیم .آلمان نازی (هیتلر) عراق (صدام ) ...یکی از هوشمندیهای آخوندها این است که آدم زیاد دارند طرف را به اسم اپوزیسیون قالب میکنند بعد سر بزنگاه طرف باید ماموریت ش را انجام دهد و تبلیغ برای حفظ نظام بکند .راستی چه تفاوتی بین یک ساندیس خور ویک پسته خور وجود دارد .۲ تایی خودشان را به فروش میگذارند .باز صد رحمت به ساندیس خور که تکلیف اش معلوم است و روتوش هم احتیاج ندارد ولی پسته خور استاد سفسطه و ریا کاری است ..کسی که از قاتل سعیدی سیرجانی حمایت کند باید ازش ترسید
2
avatar
15 hours ago
مردم ایران پادشاهی سکولار خودشان را به وجود می آورند و آن روز قلم به مزد خائنی مثل جحنابعالی که پا اندازی انتخابات رژیم را می کنید پای میز محاکمه در دادگاه سکولار خق جنایاتتان را کف دستتان خواهید دید
0
avatar
m 11 hours 43 minutes ago
...ولی فقیه این صداها را خواهد شنید و بار دیگر بر خود خواهد لرزید...
نه جانم. ولی فقیه این صداها را خواهد شنید و یه زنگی به رفسنجانی خواهد زد و با هم قاه قاه خواهند خندید که دیدی دوباره با این بازی قدیمی این ملت خنگول را گول زدیم و مجبورشان کردیم دوباره به خودمان رای بدن؟ خیالشان هم راحت است که در این 34 سال چنان جای پایشان را محکم کرده اند که ملت حتی چاره ای به جز رای دادن به این دو دوست جان جانی و بقیه اصحاب مورد تاییدشان ندارند. البته اگر متوجه شده باشید اینها حتی مقامشان را به فرزندانشان نمی دهند چون میدانند ممکن است آنها نتوانند به اندازه کافی ملت را زیر دست نگه دارند. روزی اینها هم خواهند رفت ولی نه به این زودی!
1
avatar
باباک مهرانی 9 hours 44 minutes ago
ثشمطابق آمار دولتی مشارکت واجدین شرکت در انتخابات ریاست جمهوری از سال ۵۸ تا ۸۸ عبارت بوده است از : ۶۸-۶۵-۷۵-۵۷-۵۵-۵۱-۸۰-۶۷-(سال ۸۴ دور اول ۶۳ - دور دوم ۶۰ )- ۸۵ درصد
اگر کسی انتظاز دارد که امسال یعنی 24 خرداد 92 ، با مشارکت بالائی مثل دوم خرداد سال 76 ( 80 درصد) و یا 22 خرداد 88 ( 85 در صد ) روبرو شود باید مصالح وملزومات آنرا از قبل ها آماده کند.
کسی نمی داند که اصلا حکومت توقعش از میزان مشارکت مردم چقدر است ؟ شاید مثل دو دوره ای که هاشمی رفسنجانی در سال 68 ( 55 درصد ) و در سال 72 ( 51 درصد ) با کمترین میزان مشارکت انتخاب شد زعمای قوم رضایت دهند.
این درحاتی صورت می گیرد که فقط شرکت کننده گان دائمی حکومتی که در تمام دوه ها در انتخابات رای داده اند به پای صندوق ها بروند. ولی بنظر میرسد بخش هائی از اقشار مختلف مردم نیز بدلایلی در انتخابات شرکت نمایند.ومیزان رای دهندگان احتمالا به 60 درصد برسد.
رفتار حکومتیان تابحال حاکی از دور کردن بیشتر مردم از شرکت در انتخابات بوده است وگرنه شرکت سید محمد خاتمی در رقابت ها بیش از همه با اقبال عمومی روبرو میشد. هر چه میزان شرکت کمتر شود امکان پیروزی کاندیدهای رهبر بالا می رود.
چه باید کرد؟
ـ با میزان بالای شرکت ، رهبر ادعا خواهد نمود که مردم از جحکومت حمایت می کنند ولی امکان بین بد و بد تر بنفع بد بالاتر میرود..
ـ با میزان پائین شرکت ، کاندیداهای رهبر برنده خواهند شد.
0
avatar
arash 8 hours 41 minutes ago
خرداد ۹۶ .ف م سخن . حماسه دیگری در کار است به سعید مرتضوی رای دهید ،این آدم آدم سابق نیست .کهریزک در راستای گفتگو ی فرهنگها بود قربانی ها خودشان را کشتند تا مرتضوی و نظام را بدنام کنند ........
0
avatar
کاوه 8 hours 16 minutes ago
جناب سخن گرامی ، این با ر من با شما موافق نیستم ، چرا که مردم ما به خامنه ای دهن کجی نکردند بلکه مثل همیشه کسی را ﴿ اگر فرض کنیم که هاشمی باشد﴾ پشتیبانی میکنند که نمیدانند او همان کسی بود که این آش را برایشان پخته، اگر این مردم که شما در آرزوی
خوشبختیشآن هستید، میتوانستند، تصمیم بگیرند، برای گرفتن روغن و برنج، در جایی که انبارشان پر است، توی صف نمی ایستادند، و به سیستم این پیام را نمی رسانند، که هر بلایی سر ما میاری ، بیار اما روغن و برنج را از ما دریغ نکن، اما هاشمی، به نظر من هاشمی در یکی از صحبتهایش این رو گفت، اگر رهبر موافق باشد من شرکت میکنم، از دید من ، این پیام به مردم بود ، که من بدون اجازه رهبر آب نمیخورم، از من انتظار نداشتته باشید، ازاین گذشته مگر انتصابات قبلی فراموش شده، آقای رهبر، دستت تو آستینش کرد و مار خودش رو درآورد، هر کی هم که مخالف بود زندان رفت یا قبرستون. سر قبر کاندیدهای مورد قبول آقا گریه نکنید، مرده توشون نیست.
این رهبراگر لازم ببینه گربه را رنگ میکنه میگذاره تو قفس به عنوان قناری تا مردم لذت ببرند.
1
avatar
یک مشت پول خورد! 8 hours 10 minutes ago
اعتصاب راه حل بن بست انتخابات ایران
انتخابات چند خوان دارد که رفسنجانی از خوان اول آن عبور کرد. فکر می کنم باید روی تقلب در انتخابات که شانس آن 100 درصد است فوکوس کنیم و تدابیر لازم برای مقابله با ان را از اکنون در جامعه جا بیاندازیم. حالات مختلف احتمالی را در نظر بگیریم و چاره آن را بیاندیشیم. اگر پس فردا مثل موسوی حق رفسنجانی را خوردند مردم چه باید بکنند؟ فکر می کنم یک راه حل اساسی که از الان باید در اذهان مردم جا بیافتد , مطالبه اعتصاب محور بجای مطالبات تظاهرات محور باشد. این حکومت تخصص در سرکوب خیابان داردولی در مورد اعتصاب همگانی عاجز است.برای مثال اگر این اتفاقات تقلب در انتخابات در کشور فرانسه اتفاق افتاده بود . مردم فرانسه با یک هفته اعتصاب همگانی سفره قضیه را جمع می کردند و تمام می شد می رفت. مایه اش فقط یک هفته بیکاری بود و بس . ولی مردم ایران بجای این کار تظاهرات نیم بند و ناقص و ناشیانه در تحت امر یک شورای بی خاصیت سبز را انجام دادند که بجز کتک خوردن و زندانی شدن عده زیادی هیچ ثمر دیگری نداشت.با یان راه مردم به جایی نمی رسند.اعتصاب گردن کلفت ترین حکومت ها را هم بزانو در می اورد
ما مانند یک لشگر عظیم نظامی هستیم که لشکر کشی بزرگی را برای فتح قلعه دشمن انجام داده ایم و راه بسیار درازی را با مصیبت های فراوان طی کرده ایم و ناگهان پشت دیوار های قلعه که می رسیم می بینیم که یادمان رفته نردبان بیاوریم! نتیجه اینکه این لشکر عظیم دست از پا درازتر باز خواهد گشت.حال نیز باید حساب تقلب 100 در صد در انتخابات را همین الان که هنوز لشکر راه نیافتاده است را بکنیم تا یک ماه دیگر دست از پا درازتر باز نگردیم!
علت اینکه خامنه ای می تواند مردم را سرکوب کند این است که مردم از راه صحیحی وارد مبارزه با او نمی شوند. خامنه ای از اعتصاب می ترسد. یک نگاهی به اعتصاب های صنفی بیاندازید تقریبا تمامی انها موفق بوده اند . چرا؟ چون حکومت در مقابل اعتصاب ضعیف و درمانده است.نیروی نظامی در برابر اعتصاب کارایی ندارد و این مانند گرفتن اسلحه از دست خامنه ای است! اگر این بار تقلب شد تنها راه این است که مردم ایران بنا به دعوت هاشمی و یا مشایی و یا هر کس دیگری یک هفته کار را بخوابانند و سفره کار را جمع کنند برود پی کارش!و اینهمه تاوان و مصیبت ندهند. اگر این موضوع از الان علنی شود جتی برنامه ریزی و تبلغ بشود .حتی قبل از اینکه کار به آنجا برسد خامنه ای دست و پای خود را جمع خواهد کرد.
. در اهمیت اعتصاب همین بس که اگر مردم ایران بجای خیابان راه اعتصاب را برگزیده بود مدتها بود که سفره حکومت را با کمترین هزینه و با آرامش زیاد برچیده بود.ملت ایران برای ایجاد جامعه مدنی باید که اعتصاب کردن را یاد بگیرد چرا که اعتصاب یکی از الزامات جامعه مدنی است.به کشور های غربی نگاه کنید فقط کافی است که بنزین گران شود تا فورا تاکسی ها و یا کامیونداران و یا حتی پلیس اعتصاب کنند. برای مثال فرض کنید در تقلب بعد از انتخابات ریاست جمهوری ,بجای ملت ایران مردم فرانسه بودند. آنها بلافاصله با یک اشاره رهبر خود از فردا سر کار نمی رفتند و کل مملکت فلج می شد و حکومت مجبور بود روز اول و یا دوم عقب نشینی کند! و احتیاجی به این همه دسته کشی و زور ورزی خیابانی نبود. مردم باید بدانند بهایی که با چند روز کار نکردن و یا تنبیه مالی برای آنها حادث می شود به مراتب کمتر از روش های خیابانی است. ملت ایران اگر اعتصاب را یاد می گرفت می دید که با چه هزینه کمی و چقدر با کلاس می توانست دو روزه حکومت را سر جایش بنشاند.برای اینکار باید مردم ایران را در مورد چگونگی انجام اعتصاب آموزش همگانی داد.
راهی بجز تحت فشار قرار دادن خامنه ای وجود ندارد!و این راه تنها از اعتصابات اعتراضی می گذرد. این راهی است که بقیه ملتها رفته اند و آزموده شده است. اینکار بدون هزینه هم نیست ولی ملتی که قرار است هزینه ای هزار بار سنگین تر را بپردازد مسلما در این ماجرا نفع می برد. راهی دموکراتیک تر و قاطع تر و سریع الوصول تر از اعتصاب برای ایجاد بازوی قدرت در جهت تمکین حکومت به رای مردم وجود ندارد.اینجا جای بازی قدرت است و ناله و فریاد و التماس بیفایده است. اگر ملت ایران قدرت تحت فشار قرار دادن خامنه ای را دارد , بسم الله ! والا بهتر از در همان خانه بنشیند و خدا را بخاطر یارانه هایش شکر کند.!
رو قوی شو گر راحت جهان طلبی
که در نظام طبیعت ,ضعیف پایمال است
الان جناح بازار نیز مطمئنا پشت سر هاشمی خواهد بود و همچنین کسبه خرده پا که شنیده ام با انتشار خبر نامزدی او شیرینی پخش کرده اند! همین دو قشر اگر به حمایت از هاشمی تعطیل کنند ببین چه انعکاس بزرگی در جامعه خواهد گذاشت
یک حسن بزرگ اعتصاب این است که مانند شورش های خیابانی و مبارزات مسلحانه , لجام گسیخته نیست و این یعنی طلا! اعتصاب عملا اصلاح گراست. امروز مردم با اعتصاب رای خود را پس می گیرند و فردا فرضا شورای نگهبان را مجبور به استعفا می کنند و پس فردا آزاد کردن زندانیان سیاسی و .... کدام روش مبارزه می تواند اینقدر با کلاس و آرام و بدون خشونت پله پله اصلاحات بکند؟
اعتصابات صنفی در ایران برای تسلیم حکومت بسیار موفق عمل کرده است. چرا ما اینکار را با هویت سیاسی امتحان نکنیم؟
روزی مردی در بیابان راه می رفت و خورشید و باد او را تماشا می کردند. خورشید و باد با هم مسابقه گذاشتند تا ببینند کدامیک می توانند کت او را از تنش در آورد! ابتدا باد شروع کرد. او با وزیدنی سنگین , پیکر مرد را به زیر تازیانه های خود گرفت ولی هرچه بیشتر می وزید, مرد نیز کتش را بیشتر می چسبید! عاقبت باد خسته شد. نوبت خورشید شد. خورشید لبخندی زد و با اشعه های طلایی اش مرد را نوازش کرد. مرد گرمش شد و پس از مدتی کتش را در آورد! فرق اعتصاب و دیگر روش های مبارزات سیاسی بی شباهت به روش خورشید و ماه نیست. در تظاهرات و مبارزات مسلحانه و حمله نظامی همگی باعث می شوند که حکومت بیشتر و بیشتر کتش را بچسبد و مبارزه روز به روز رادیکال تر شود ولی اعتصاب باعث می شود که حکومت گرم شده و کت خود را درآورد
1