samedi 15 juin 2013

شادی مردم در خیابان های تهران؛ جشن پیروزی

شادی مردم در خیابان های تهران؛ جشن پیروزی
 جرس: در پی اعلام پیروزی حسن روحانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، مردم تهران برای برگزاری جشن پیروزی به خیابانهای مناطق مرکزی شهر آمده اند.


بر اساس گزارش‌های دریافتی جرس، به ویژه در دو میدان هفت تیر و ولیعصر مردم شادمان در حال جمع شدن هستند و هر لحظه بر تعدادشان افزوده می‌شود.

همچنین از مناطق مختلف کشور خبر می‌رسد هم زمان با اعلام نتایج مردم با استفاده روش‌های گوناگون مثل بوق ماشین به ابراز شادی پرداخته اند.

گزارش دیگری حاکیست از جمله شعارهای مردم درخيابانهای تهران "هموطن شهيدم، رأيت پس گرفتيم" بود.

مهر هم گزارش داد، حامیان حسن روحانی دقایقی پس از اعلام رسمی نتیجه انتخابات ، با تجمع مقابل ستاد انتخاباتی رئیس جمهور منتخب در خیابان کریمخان تهران ، شادی خود را از این انتخاب اعلام کردند. دقایقی پس از آنکه وزیر کشور در کنفرانس خبری از پیروزی حسن روحانی با کسب اکثریت مطلق آرا خبر داد، جمع صدها نفری از حامیان وی با سرود یار دبستانی من از مقابل ستاد وی به سمت میدان ولیعصر تهران حرکت کردند .

نيروي انتظامی امنیت این مراسم خودجوش را برعهده دارد. جمعیت در حال حاضر از میدان ولی عصر به سمت ونک در حال حرکت است. برخی در خودروها با زدن بوق با شادی مردم همراهی می کنند. عده ای در حال گل و شیرینی پخش کردن در میان مردم هستند. دختران و پسران جوان در تجمعات کوچک شعارهایی در حمایت از رئیس جمهور منتخب سر می دهند. "روحانی یادت باشه عارف هم باید باشه، اصلاحات اصلاحات پیروز انتخابات از شعارهای جمعیت حاضر است.
ایسنا هم گزارش داد مناطقی چون خیابان‌های کریمخان، جمهوری، ولیعصر(عج)، فاطمی، میدان فلسطین، بلوار کشاورز و خیابان انقلاب در مسیر شرق به غرب شاهد بیشترین حضور مردم بود.
مشاهدات خبرنگاران ایسنا از سطح شهر تهران حاکیست نیروی انتظامی با کمال همکاری با مردم در تلاش برای حفظ نظم شهر و تسهیل آمد و شد خودروها بوده است. مردم نیز در واکنش به همکاری نیروهای انتظامی به سردادن شعارهایی همچون نیروی انتظامی تشکر تشکر، پرداختند.
همچنین در بین برخی از گروه‌های مختلف حاضر در خیابان‌ها شعارهایی در حمایت از دکتر حسن روحانی، سیدمحمد خاتمی، حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی و محمدرضا عارف شنیده می‌شد.
هم‌چنین برخی از مردم عکس‌هایی از حسن روحانی، روبان‌های بنفش و پوسترهایی از خاتمی،‌ هاشمی و روحانی در کنار یکدیگر در دست داشتند.
عده‌ای کلاه‌هایی به شکل کلید که روی آن دولت تدبیر و امید نوشته بود را در بین مردمی که سوت و کف‌های ممتد می‌زدند پخش می‌کردند و پیروزی رییس‌جمهور منتخب با 18 میلیون رای را تبریک می‌گفتند.
برخی از خبرنگاران رسانه‌های خارجی این شادی را گزارش و با مردم گفت‌وگو می‌کردند.

مردمی هم که سوار بر وسایل نقلیه بودند، با بوق‌های ممتد در شادی دیگران سهیم می‌شدند.


 

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire